Noul Porsche 911 Carrera S: mai puternic și suficient de performant încât și pe C.T. Popescu l-ar face să viseze la el

de: Cojocaru Cristian
09 01. 2025

Porsche continuă să inoveze cu fiecare nou model din gama 911, iar noul Carrera S Coupe și Cabriolet nu face excepție. Poziționat între versiunea de bază Carrera și varianta hibridă Carrera GTS, acest model aduce performanțe îmbunătățite, un design mai agresiv și tehnologii de ultimă generație. Cu un preț care începe de la aproximativ 138.000 de euro pentru Coupe și 150.000 de euro pentru Cabriolet, Carrera S poate părea exclusivist, dar își justifică fiecare cent prin ceea ce oferă.

În contextul unei recente controverse stârnite de Cristian Tudor Popescu, care critica asocierea dintre Porsche și David Popovici, noul Carrera S pare suficient de impresionant încât chiar și CTP ar putea visa la el – măcar ca exemplu al performanței inginerești care nu lasă loc de compromisuri.

Performanțe care se apropie de supercaruri

Noul Porsche 911 Carrera S este echipat cu un motor 3.0 litri twin-turbo flat-six, care dezvoltă 474 CP și un cuplu maxim de 529 Nm. Față de versiunea anterioară, puterea a crescut cu 30 CP, iar aceste cifre se traduc în performanțe impresionante: accelerația de la 0 la 100 km/h durează doar 3,3 secunde, iar viteza maximă este de 307 km/h.

Aceste performanțe, odinioară rezervate supercarurilor, sunt acum disponibile într-o mașină care păstrează versatilitatea și caracterul practic al unui 911. Porsche a optimizat turbocompresoarele și sistemul de răcire a aerului pentru a oferi un răspuns mai rapid și o eficiență mai mare.

Porsche 911 Carrera S.

Dotări care ridică standardele

Noul Carrera S adoptă un design inspirat de modelele Turbo, cu linii aerodinamice și o caroserie care emană agresivitate. Frânele sunt preluate de la Carrera GTS și includ discuri de 408 mm pe față și 380 mm pe spate, completate de etriere roșii. Jantele de 20 inci pe față și 21 inci pe spate contribuie la un look sportiv și la o stabilitate excelentă.

În ceea ce privește tehnologia, Carrera S vine standard cu sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), care folosește un diferențial controlat electronic pentru a distribui cu precizie cuplul între roțile spate. Suspensia sport PASM, disponibilă opțional, coboară garda la sol cu 10 mm și îmbunătățește atât confortul, cât și controlul pe drumurile dificile.

Interiorul: lux și funcționalitate

La interior, pielea de calitate premium domină designul, oferind o experiență de lux. În varianta Coupe, scaunele spate rabatabile sunt incluse fără costuri suplimentare, în timp ce Cabrioletul le oferă standard. Cabina este proiectată pentru a îmbina eleganța cu funcționalitatea, făcând fiecare călătorie o plăcere.

Porsche 911 Carrera S.

Concluzie – un model care își justifică prețul

Deși prețul de pornire poate părea exclusivist, Porsche 911 Carrera S oferă suficient pentru a justifica fiecare euro investită. Cu o combinație de performanțe, dotări tehnice și design care depășesc așteptările, acest model își consolidează locul într-un segment competitiv. Fie că este un vis sau o posibilitate concretă, noul Carrera S demonstrează că Porsche continuă să redefinească standardele industriei auto.